Методичне об'єднання вчителів суспільно-гуманітарного циклу
Тематика засідань
Науково-педагогічні проекти
Аналіз роботи
У 2019-2020 н. р. вчителі МО працювали на п’ятому етапі обласного науково-педагогічного проекту «Освітні стратегії соціалізації особистості громадянського суспільства», продовжуючи досліджувати такий аспект: «Соціалізація дітей та учнівської молоді в сучасному освітньому просторі засобами предметів суспільно-гуманітарного циклу».
Педагоги реалізовували основні завдання законів України «Про освіту», «Про загальну середню освіту», Концепції літературної освіти, Національної доктрини розвитку освіти у 21 столітті щодо формування і розвитку соціально зрілої, творчої особистості зі свідомою громадянською позицією, почуттям національної самосвідомості.
Робота була спрямована на:
- запровадження новітніх педагогічних стратегій та технологій соціалізації та узагальнення досвіду вчителів з їх використання;
- вивчення теоретичних проблем формування інтелектуальної компетентності учнів
- створення моделі компетентного випускника
- вдосконалення форм і методів методичної роботи з метою забезпечення умов для підвищення творчої активності педагогічних кадрів
- розробку методичних рекомендацій з використання прийомів, спрямованих на розвиток соціальних компетентностей учнів.
Створювалися умови для формування, вивчення та поширення позитивного досвіду вчителів шляхом участі педагогів у роботі шкільного та міських МО, у міських семінарах-практикумах, методичному тижні, всеукраїнських вебінарах відомих науковців та вчителів-практиків, взаємовідвідування уроків.
Завдяки цьому здійснювалося формування позитивної мотивації педагогів до реалізації розвитку інноваційної особистості, здатної до самореалізації.
В результаті переорієнтації методичної роботи з теоретико-практичної на практичну підсилився практичний аспект методичної роботи. Поряд із теоретичним висвітленням новітніх питань методики викладання предметів суспільно-гуманітарного циклу на практиці засвоювалися прийоми та методи, що допомагають здобувачам освіти соціалізуватися у сучасному освітньому просторі.
Учителі узагальнили спостереження за використанням новітніх педагогічних стратегій та конкретних технологій соціалізації. На засіданні МЛ представили практичний досвід роботи вчителі: Кардашова І. В. (урізноманітнення форм і методів роботи на етапі мотивації), Гурська І. Й. (роль етапу рефлексії у формуванні умінь та навичок учнів), Скуріхіна Т. П. (види креолізованих текстів), Волошиненко Л. В. (організація роботи у групах на етапі сприймання навчального матеріалу із застосуванням підручника).
Педагоги залучили вихованців до різноманітних конкурсів.
Українська мова та література
Міська олімпіада:
Гурська І. Й. – Репа А. (9-А) – ІІІ місце;
Білоус В. М. – Гаврилов Д. (10-А) – ІІІ місце;
Мирошниченко А. Г. – Бабко В. (11-Б) – 10 місце.
Конкурс ім.. П. Яцика:
Кирсань Н. П. – Якушенко М. (6-Б) – І місце (міський рівень)
Конкурс. Ім.. Т. Г. Шевченка: Гурська І. Й. – Місюра П.
Конкурс «Ідеї НУШ в дії» (міський) – Білоус В. М., 4 місце.
Зарубіжна література
Конкурс «Sunflower»:
загальна кількість учасників - 78 (Скуріхіна Т. П. – 24, Шелочиліна С. М. - 43, Єршова Н. М. – 8 (результати - у лютому).
Переможці – Котляр А. (11-А), Харьковська О. (6-Б) дипломи ІІІ ступеня регіонального рівня.
Творчий конкурс «Ода Олімпійським іграм»:
Куляк Б., учень 11-А класу (вчитель Скуріхіна Т. П.) – робота пройшла на обласний рівень.
Історія, правознавство
Волошиненко Л. В.:
- «Ми – патріоти України» - 12 учнів;
- «Я козацького роду» - 12 учнів; олімпіада «НаУрок» - 30 учнів.
Місюра Н. В. :
- «Я -людина» - 14 учнів
Вчителі історії підготували учнів до захисту наукових робіт у МАН:
- Волошиненко Т., 11-А - І місце в номінації «Історія» – науковий керівник Волошиненко Л. В.
- Пуцова А., 10-Б - ІІ місце на міському етапі у номінації «Правознавство» - науковий керівник Місюра Н. В.
Участь у виставках:
- Місюра Н. М., Скуріхіна Т. П. «Сучасні заклади освіти – 2020» – у роботах розглядається компетентнісний підхід до викладання гуманітарних предметів та пропонуються шляхи вдосконалення формування певних компетентностей в учнів.
- Місюра Н. В. -«EDU_FEST Dnipro–2020» - «Формування громадянських компетентностей на уроках суспільно-гуманітарного циклу» в номінації «Реалізація наскрізної змістової лінії «Громадянська відповідальність» як засіб інтеграції ключових і загальнопредметних компетентностей, навчальних предметів та предметних циклів».
З кожним роком зростає кількість учнів, що беруть участь у різноманітних інтелектуальних і творчих конкурсах, підвищується їх результативність.
Зростає також активність учителів щодо участі в різноманітних методичних проектах, вебінарах, онлайн-курсах, які сприяють зростанню методичної та психологічної грамотності педагогів.
Усі вчителі здійснювали дистанційне навчання – створені особисті сайти чи блоги, налагоджений зворотній зв'язок з учнями та батьками.
Але попри всі досягнення, не перший рік поспіль в методичній роботі залишаються недоліки, які все ще не виправлені: відсутність чіткої системи взаємовідвідування уроків та недостатня взаємодія з МО початкових класів.
Керівник МЛ Т. Скуріхіна