Творення людини – це найвища
Напруга всіх духовних сил: це і
Життєва мудрість, і майстерність,
І мистецтво.
(В. Сухомлинський)
Удосконалення планування роботи творчої групи школи
Процес планування здійснюється на діагностичній основі шляхом проведення щорічно у квітні-травні анкетування та його ретельної обробки.
Результати анкетування дають можливість визначити
- проблемні, “вузькі” місця в професійній та фаховій діяльності вчителя,
- побачити шляхи удосконалення форм і методів роботи із педагогами,
- обрати тематику в роботі над освітнім проектом закладу,
- виділити акценти в роботі методичних об’єднань школи,
- спланувати індивідуальну роботу з кожним із педагогів.
Планування здійснюється в довільній формі, але обов’язково охоплює наступні питання:
- робота над методичним проектом школи,
- робота з обдарованими дітьми,
- професійна адаптація молодих вчителів,
- організації позакласної, дослідницької, пошукової роботи вчителів, їхню самоосвіту,
- визначення напрямків взаємоосвітньої діяльності педагогів,
- мотивація та формування інноваційної діяльності учасників освітнього процесу.
ПЛАН
роботи творчої групи
загальноосвітньої школи №30
на 2020 – 2021 н.р.
№ |
зміст роботи
|
блок* |
термін |
відповідає |
1. |
Аналіз роботи шкільної творчої групи за 2020 – 2021 н.р. Вивчення пріоритетних напрямків роботи над методичною проектом школи. Ознайомлення з планом роботи на 2019-2020 н.р. Співбесіда з учителями та надання практичної допомоги у виборі теми для поглибленої роботи педагогів за індивідуальною тематикою з урахуванням вимог Нової української школи.
|
Ввідне засідання |
вересень |
Члени творчої групи, Тімофеєва Т.В. |
2. |
Мультимедійний практикум: «Інтерактивна взаємодія- онлайн та офлайн -між учасниками освітнього процесу»
|
Пізнавальна діяльність |
листопад |
Члени творчої групи Тімофеєва Т.В. Епштейн О.Д. Кирсань Н.П.
|
3. |
Педагогічний дайджест : «Сучасний урок: у пошуках натхнення»
|
Тематична діяльність |
січень |
Члени творчої групи, Соломоненко Т.І. |
4. |
Педагогічна мозаїка: «Життєві компетентності, або формуємо свідоме ставлення до навчання» |
Тематична діяльність |
березень |
Гриценко Л.В. Кусайко Н.С. Члени творчої групи |
5. |
Аналіз роботи творчої групи. Моніторинг щодо визначення завдань методичних служб школи на 2020-2021 н.р.
|
Узагальнююча діяльність |
травень |
Члени творчої групи, Тімофеєва Т.В. |
* за методичними рекомендаціями ДАНО, в роботі впроваджено блочно-модульний підхід
Реалізація інноваційного підходу
в роботі творчої групи
(2020-2021 н.р.)
Блочно-модульний підхід за трьома напрямками (блоками діяльності):
- “Пізнавальна діяльність”,
- “Тематична діяльність”,
- “Узагальнююча діяльність”.
Блок “Пізнавальна діяльність” має на меті формування свідомості педагогів, відкритої до вирішення освітніх проблем. Така робота передбачає вивчення нових педагогічних ідей і технологій. Вирішення цих завдань найефективніше реалізується через такі традиційні форми методичної роботи, як: семінари, педагогічні читання, методичні оперативки, самоосвіту, індивідуальні консультації тощо.
Блок “Тематична діяльність” передбачає окреслення шляхів вирішення актуальних проблем у роботі педагогів, основні напрямки реалізації навчально-методичної проблеми, запровадження інноваційних педагогічних технологій у навчально-виховний процес. Члени творчої групи на даному етапі оволодівають практичним вміннями і навичками інноваційної педагогічної діяльності.
Блок “Узагальнююча діяльність”. Проявляється у закріпленні позитивного інноваційного досвіду, впровадженні нових педагогічних технологій, що обговорюються на засіданнях творчої групи, фестивалі педагогічних ідей, методичних естафетах, творчих звітах.
Алгоритм роботи вчителя
за індивідуальною схемою самоосвіти
(2020 – 2021 навчальний рік)
I. Підготовчий етап:
- самоаналіз власної професійної діяльності;
- визначення ступеня відриву між реальним рівнем компетентності й вимогами суспільства до рівня педагогічної діяльності;
- формулювання власної проблеми;
- аналіз літератури з теми;
- аналіз досвіду впровадження даної теми в практику.
II. Творчий етап:
- осмислення, узагальнення вивченої літератури;
- експериментальна перевірка нових ідей, методів роботи, технологій навчання; використання їх на практиці;
- проведення відкритих уроків, майстер-класів;
- самоконтроль, самоперевірка ефективності власної діяльності.
ІІІ. Аналітико-узагальнюючий етап:
- аналіз виконання поставлених завдань;
- постановка мети її вивчення;
- визначення основних питань, які потребують вивчення в процесі самоосвіти;
- складання списку літератури;
- вибір конкретних питань для самоперевірки;
- визначення практичних завдань, які будуть реалізовані в навчально-виховному процесі після опрацювання теми (методична розробка, реферат, доповідь, опис досвіду тощо).